• Lloc recomanat per aparcar el vehicle: X
  • Inici de l’excursió: X
  • Final de l’excursió: La Torreta
  • Duració: 1 hora i 30 minuts
  • Dificultat: Mitjana. Amb família, infants.
  • Enllaç a Wikiloc:

El Castell de Som o popularment coneguda com La Torreta, és una fortificació del segle XIX, actualment en ruïnes, on només queden en peu murs de maçoneria arrebossada. Els murs, amb espitlleres, formen un recinte petit i estret. En el seu moment, es creu que va ser un hi havia la vila medieval de Som, situant en aquest punt estratègic el Castell.

El lloc és un veritable niu d’àligues, de difícil accés, des d’on es domina una àmplia panoràmica de la vall de l’Ebre, sobre l’Assut de Tivenys, un excel·lent punt d’observació i vigilància sobre la vall de l’Ebre i el riu, bastit per a les guerres Carlines i posteriorment per a la guerra Civil.

A la partició amb el poble veí de Benifallet, cal arribar fins a un revolt de la carretera T-301 de Tivenys a Benifallet, poc abans del km. 17, sortir a l’esquerra una pista (Camí del Gord) que cal seguir fins a una cadena on cal deixar els cotxes. Des d’aquí, un sender s’enfila cap a ponent en direcció al Castell de Som.

Des de ben amunt, guarda unes vistes totalment privilegiades del nostre entorn. Podem observar el riu baixant, creuant l’Assut de Tivenys i finalment arribant a Tivenys. Al fons, també pot apreciar-se, a l’altre costat del riu, Xerta, Aldover i finalment Tortosa. Té una àmplia panoràmica de la vall de l’Ebre i l’Assut.